حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
مقاومت ضد میکروبی - کیومرث احمدی
حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امروز، مراقبت های بهداشتی مدرن بستگی به داروهای ضد میکروبی برای جلوگیری و درمان عفونت.. مقاومت ضد میکروبی توانایی بخش مراقبت های بهداشتی برای کنترل عفونت موثر تهدید می کند.

 تعریف از مقاومت ضد میکروبی

. مقاومت ضد میکروبی (AMR) مقاومت میکروارگانیسم به داروهای ضد میکروبی است که آن را قبلا حساس بوده است.. این توسعه زمانی که یک جهش میکروارگانیسم و ??یا بدست می آورد ژن مقاومت در برابر.. ارگانیسم های مقاوم در برابر (از جمله باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، تک یاخته و کرم) قادر به مقاومت در برابر حمله داروهای ضد میکروبی مانند آنتی بیوتیک ها، ضد ویروس و antimalarials، به طوری که درمان استاندارد بی اثر می شود و عفونت باقی بماند و ممکن است به افراد دیگر منتقل می شود.

 چه آنتی بیوتیک ها

. داروهای ضد باکتری برای جلوگیری و درمان عفونتهای باکتریایی، همچون سل، و جریان خون، زخم، تنفسی، دستگاه گوارش و عفونت های جنسی استفاده می شود. . استفاده بیش از حد، سوء استفاده و underuse خود را به ظهور و افزایش باکتری های مقاوم در برابر منجر شده است.

. آنتی بیوتیک های تر استفاده می شود، خطر ابتلا به مقاومت بالاتر است . افزایش استفاده صنایع غذایی از آنتی بیوتیک ها می تواند به ظهور بیشتر باکتری های مقاوم و ژن هایی است که سلامت انسان را تهدید می شود.

نگرانی: افزایش مقاومت در بیمارستان عفونت

. به عنوان مقاومت را افزایش می دهد، تعدادی از آنتی بیوتیک موثر در جهت کاهش است. -. این به این معنی است که، یک روز، بدون آنتی بیوتیک ها ممکن است از چپ به مبارزه با بیماری های تهدید کننده زندگی. . یک مشکل بزرگ در حال حاضر می تواند در بیمارستان ها یافت می شود. . ناتوانی در استفاده از آنتی بیوتیک مناسب برای بیماران بدحال، با توجه به مقاومت در برابر باکتری ها را، به طور جدی می تواند شانس این افراد را از بقا به خطر اندازد.

وضعیت در اروپا

 و به خصوص مقاومت به آنتی بیوتیک ها، مشکل جهانی به افزایش بهداشت عمومی است.. در منطقه اروپا WHO، مقاومت در برابر برخی از عوامل بیماری زا هم اکنون می رسد بیش از 50 درصد در برخی از کشورها، و ساز و مقاوم در برابر جدید در حال ظهور است و به سرعت در حال گسترش است., 400 000 . در اتحادیه اروپا، نروژ و ایسلند، به عنوان مثال، 400 000 عفونت های مقاوم در برابر تخمین زده میشود هر سال، منجر به حدود 25 000 مرگ و میر، با توجه به مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری. . اقدامات از جمله بهداشت (به خصوص شستن دست)، نظارت و واکسیناسیون می تواند و باید برای جلوگیری از، مرتبط با بهداشت و درمان عفونت ها استفاده می شود.

 اروپا انجام برای مبارزه با مقاومت به آنتی بیوتیک چیست؟

 کشور در منطقه برنامه اقدام استراتژیک در AMR در سال 2011 به تصویب رسید.. این شناسایی مناطق کلیدی برای عمل برای محافظت و 7 اهداف استراتژیک.

  1. . تقویت هماهنگی بین بخشی.
  2. . تقویت نظارت از مقاومت آنتی بیوتیکی.
  3. . ترویج استفاده منطقی و تقویت نظارت از مصرف آنتی بیوتیک.
  4. . تقویت کنترل عفونت و نظارت در مراکز بهداشتی درمانی.
  5. s. جلوگیری از مقاومت در حال ظهور در بخش دامپزشکی و مواد غذایی است.
  6. . ترویج نوآوری و پژوهش در زمینه داروهای جدید.
  7. . بهبود آگاهی، ایمنی بیمار، و همکاری.

حامی برای WHO / اروپا

. او رویال حضرت شاهزاده ماری از دانمارک حامی از دفتر منطقه ای WHO برای اروپا در سال 2005 تبدیل شد.. تاج و تخت شاهزاده در بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد مقاومت ضد میکروبی به عنوان بخشی از حمایت خود برای کار WHO / اروپا فعال است.





تاریخ : جمعه 92/9/8 | 6:34 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

  • دوربین مداربسته
  • سه سیب
  • سبزک
  • قالب وبلاگ