حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
کیومرث احمدی
حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


خدا را شکر که تمام شب صدای خرخر شوهرم را می شنوم . این یعنی او زنده و سالم در کنار من خوابیده است.
خدا را شکر که دختر نوجوانم همیشه از شستن ظرفها شاکی است.این یعنی او در خانه است و در خیابانها پرسه نمی زند.
خدا را شکر که مالیات می پردازم این یعنی شغل و در آمدی دارم و بیکار نیستم. ..

خدا را شکر که لباسهایم کمی برایم تنگ شده اند. این یعنی غذای کافی برای خوردن دارم.
خدا را شکر که در پایان روز از خستگی از پا می افتم.این یعنی توان سخت کار کردن را دارم.
خدا را شکر که باید زمین را بشویم و پنجره ها را تمیز کنم. این یعنی من خانه ای دارم.
خدا را شکر که در جائی دور جای پارک پیدا کردم.این یعنی هم توان راه رفتن دارم و هم اتومبیلی برای سوار شدن.
خدا را شکر که سرو صدای همسایه ها را می شنوم. این یعنی من توانائی شنیدن دارم.
خدا را شکر که این همه شستنی و اتو کردنی دارم. این یعنی من لباس برای پوشیدن دارم.
خدا را شکر که هر روز صبح باید با زنگ ساعت بیدار شوم. این یعنی من هنوز زنده ام.
خدا را شکر که گاهی اوقات بیمار می شوم. این یعنی بیاد آورم که اغلب اوقات سالم هستم.
خدا را شکر که خرید هدایای سال نو جیبم را خالی می کند. این یعنی عزیزانی دارم که می توانم برایشان هدیه بخرم. 

شکر شکر خدا را شکر                                                                                                                                                                                                                     




تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 92/8/15 | 12:32 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

بدون شرح                                                                                                                                                                           نظر یادد نره    




تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 92/8/15 | 12:13 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر
 

اول دفتر به نام ایزد دانا

صانع پروردگار حی توانا

اکبر و اعظم خدای عالم و آدم

صورت خوب آفرید و سیرت زیبا

از در بخشندگی و بنده نوازی

مرغ هوا را نصیب و ماهی دریا

قسمت خود می‌خورند منعم و درویش

روزی خود می‌برند پشه و عنقا

حاجت موری به علم غیب بداند

در بن چاهی به زیر صخره صما

جانور از نطفه می‌کند شکر از نی

برگ‌تر از چوب خشک و چشمه ز خارا

شربت نوش آفرید از مگس نحل

نخل تناور کند ز دانه خرما

از همگان بی‌نیاز و بر همه مشفق

از همه عالم نهان و بر همه پیدا

پرتو نور سرادقات جلالش

از عظمت ماورای فکرت دانا

خود نه زبان در دهان عارف مدهوش

حمد و ثنا می‌کند که موی بر اعضا

هر که نداند سپاس نعمت امروز

حیف خورد بر نصیب رحمت فردا

بارخدایا مهیمنی و مدبر

وز همه عیبی مقدسی و مبرا

ما نتوانیم حق حمد تو گفتن

با همه کروبیان عالم بالا

سعدی از آن جا که فهم اوست سخن گفت

ور نه کمال تو وهم کی رسد آن جا

 



تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 92/8/12 | 6:9 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا

بند اوّل

مرغ دل پر می زند پیوسته سوی کربلا

گشته ذکر صبح و شامم گفتگوی کربلا

پیش تر از آنکه مادر شیر نوشاند مرا

جام اشگ و خون گرفتم از سبوی کربلا

با وجود نهر جاریِ فرات و علقمه

خون ثارالله شد آب وضوی کربلا

اشگ چشم زینب و خون حسین بن علی

گشته تا صبح قیامت آبروی کربلا

گه کشد در قتلگه گاهی به سوی علقمه

گه برد هوش از سرم نام نکوی کربلا

کعبه و سعی و صفا و مروه ی من کربلاست

هر کجا باشم دلم باشد به سوی کربلا

در صف محشر که سر می آورم بیرون زخاک

می کند چشمم به هر سو جستجوی کربلا

«بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا»

«در دلم ترسم بماند آرزوی کربلا»




تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 92/8/7 | 10:36 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

 
شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید،فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی آئروبیک (AEROBIC) مثل پیاده روی و دوچرخه سواری را انجام دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد.
ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی  شما دارد،می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.
داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند.

در اینجا ما به بعضی از ورزش هایی که به تناسب اندام شما کمک می کنند،اشاره میکنیم. 

 دراز و نشست:
برای اینکه یک شکم صاف و عضلانی داشته باشید،توصیه می کنیم روزانه 30 عدد دراز و نشست بروید.به این صورت که روی زمین به پشت دراز بکشید و گودی کمر خود را کاملاً به زمین بچسبانید.دست های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینکه به گردن خود فشار آورید و کمرتان از زمین جدا شود،شانه های خود را از زمین بلند کنید.


ورزش های آئروبیک
همان طور که می دانید این گونه ورزش ها برای تقویت سیستم قلبی-عروقی و همچنین کاهش وزن  مناسب است.از جمله ی این ورزش ها می توان به پیاده روی تند،دویدن،طناب زدن،دوچرخه سواری  و شنا  اشاره کرد.


پیاده روی
ساده ترین نوع ورزش است.این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه ی شما می شود.همچنین به کاهش کلسترول خون،کمک می کند و از استئوپروز یا پوکی استخوان در افراد سالمند  جلوگیری می کند.پیاده روی روی زمین صاف،حتی برای افرادی که درد زانو یا کمر دارند هم مناسب است و فشار نامناسبی روی مفاصل آنها وارد نمی کند.پیاده روی در کنار ساحل و روی شن موجب شکل دادن به عضلات ساق پا می شود.پیاده روی بر روی زمین شیب دار، علاوه بر زیبا ساختن عضلات ساق،سبب خوش فرم شدن عضلات ران هم می شود.
اگر مفاصل شما سالم هستند و شرایط بدنی شما اجازه می دهد،سعی کنید به نرمی بدوید.دویدن موجب می شود عضلات شما سریع تر و بهتر فرم بگیرند.سعی کنید با یکی دو تا از دوستانتان بدوید، چون این کار شما را برای دویدن بیشتر تحریک می کند.


ورزش کمر:
این ورزش سبب باریک کردن کمر و شکل دادن به عضلات لگن شما می شود.پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید.دست راست خود را به سمت بالا ببرید و به سمت چپ خم شوید. سپس این کار را در جهت عکس انجام دهید.این کار را تا جایی که قدرت و تحمل دارید، تکرار کنید.


خم شدن از ناحیه کمر:این کار موجب باریک شدن کمر،شکل دادن به عضلات لگن و داخل ران ها و قدرتمند کردن ساق پاها می شود. یک پای خود را از سطح زمین بالاتر بگذارید،به طوری که حداقل با پای دیگر شما یک زاویه 90 درجه داشته باشد.سپس در حالی که از ناحیه ی کمر خم می شوید،سعی کنید با دست نوک انگشتان پای خود را بگیرید.زانوهای شما نباید در این حرکت خم شوند.


نکات مهم قبل و بعد از شروع ورزش:
یادتان باشد که قبل از انجام حرکات ورزشی خصوصاً حرکات کششی،ابتدا باید بدن خود را گرم کنید.گرم کردن بدن موجب می شود که جریان خون کم کم در عضلاتی که ورزش می کنند، زیاد شود و در نتیجه از آسیب عضلات جلوگیری می کند.
توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب عضلانی،قبل و بعد از ورزش از حرکات کششی استفاده شود. این کار حتی دردهای عضلانی بعد از ورزش را هم کاهش می دهد.حرکات کششی را انجام دهید و هر کدام از حرکات و کشش ها را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.هنگام انجام این حرکات حتماً نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن کافی در دسترس عضلات قرار گیرد.


قبل از انجام ورزش،این حرکات را برای گرم کردن بدن خود انجام دهید:
مانند یک گربه دست ها و پاهای خود را بکشید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید.بعد از اتمام ورزش هم برای اینکه بتوانید دمای بدن خود و ضربان قلب را به حالت عادی برگردانید،باز این حرکات کششی را انجام دهید.این حرکات از گرفتگی عضلات و ایجاد درد بعد از ورزش جلوگیری می کنند.نفس کشیدن را هنگام حرکات کششی فراموش نکنید.


چه مقدار و چه مواقعی ورزش کنیم؟
هرچه بیشتر و هر زمان که می توانید،ورزش کنید.شما می توانید 4-3 مرتبه در هفته و هر بار به مدت نیم تا یک ساعت و یا حتی اگر می توانید بیشتر،ورزش کنید.
اگر اضافه وزن دارید،هفته ای 5 بار و هر بار 45 دقیقه ورزش های آئروبیک را انجام دهید.کمتر از این میزان،برای کاهش وزن فایده ای ندارد.ورزش آئروبیک را متناسب با سن و شرایط بدنی خودتان انتخاب کنید.بعضی ها قادر هستند بدوند یا دوچرخه سواری کنند و بعضی فقط می توانند پیاده روی کنند.


برنامه ریزی برای موفقیت:
همیشه باید برای هدفی که دارید،برنامه ریزی داشته باشید و این برنامه ریزی باید بلند مدت باشد. باید بدانید هدف شما کاهش وزن است یا اینکه شما اضافه وزن ندارید و می خواهید اندامی زیبا داشته باشید.یادتان باشد برای رسیدن به چنین اهدافی باید شیوه ی زندگی و تغذیه ی خود را عوض کنید.
اینها اهدافی بلند مدت هستند و شما نباید انتظار داشته باشید که خیلی زود به این اهداف برسید. شاید تغییرات آن قدر اندک باشند که شما را ناامید کنند، ولی اگر برنامه داشته باشید،این را بدانید که با همین تغییرات اندک است که به اهداف بزرگ خود دست می یابید.




تاریخ : پنج شنبه 92/10/5 | 11:59 صبح | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

 


تاریخ تولد:
28 ژانویه 1978

قد:
192

وزن:
83

ملیت:
ایتالیا

پست بازی:
دربازه بان

لقب:
Superman

قیمت:
دلار

مهلت قرارداد:
1 - جان لوئیجی بوفون
جان لوئیجی بوفون در 28 ژانویه سال 1978 در کارارا در خانواده ای کاملا ورزشی به دنیا امد. مادرش ماریا استلا قهرمان بزرگ پرتاب وزنه و پرتاب دیسک و پدرش ادریانو نیز قهرمان پرتاب وزنه بود.خواهرانش گوئندالینا و ورونیکا از قهرمانان و بهترین بازیکنان والیبال بودند و بارها در رقابت های سری ا والیبال پیروزی های بزرگی کسب کردند. جیجی با النا سره دووا دختر مدل مطرح چک تبار ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام های لوئیس توماس و دیوید لی شد. سنگربان بزرگ یووه در اوقات فراغت شدیدا به گوش دادن موسیقی علاقه مند است، موسیقی ایتالیا را می پسندد و ازاهنگ های مطرحی که شدیدا به انها علاقه دارد می توان به قطعه بسیار معروف گروه سرشناس پینک فلوید و یا ما هستیم قهرمان کوئین و شب واقعی لیگابو اشاره کرد. به گوش دادن اخبار جدید از رادیو نیز علاقمند است . از طرفداران تماشای فیلم است و زمانی که در کاناپه خانه دراز کشیده تماشای فیلم را عاشقانه دوست دارد. هنرپیشه مورد علاقه او نیکولاس کاجه است . به تماشای تلویزیون چندان اهمیت نمی دهد و زیاد تلویزیون نگاه نمی کند. جیجی عاشق این است که روزی به کارارا بازگردد ، به جایی که بتواند دوباره گرمی و شور و ارامش خانه را پیدا کند، به جایی که ارامش زمانی که پسر بچه ای بوده را داشته باشد. لوئیجی به ورزش روزانه بسیار عادت دارد. علاقمند است عصرها را با دوستانش بگذراند. و چه بهتر که این زمان در یک رستوران خوب گذرانده شود. از فوریه سال 2005 همراه خواهرش ورونیکا اداره یک خط تولید پوشاک به نام باگاجه را به عهده گرفته است. سنگربان بزرگ بیانکونری ها خیلی هم خوش غذا است ! جیجی به غذای اصلی ایتالیایی ها یعنی پاستا شدیدا علاقه دارد، به ویژه پاستایی که زغالی شده باشد. بوفون عاشق میزخوش رنگ و زیبا و کامل غذا است ! وی تمام پیش غذا هایی که در ایتالیا مرسوم هست را دوست دارد. به مشروبات الکی علاقه ندارد و درصورت نوشیدن مشروبات ترجیح می دهد شراب قرمز بنوشد. جان لوئیجی از مدرسه فوتبال کانالتتو بازی با توپ را اغاز کرد، البته این یک مدرسه غیر حرفه ای بود و فضای لازم برای جیجی وجود نداشت. خیلی زود به تیمی وارد شد که توانایی های خود را نشان دهد، در ابتدا به دلیل فیزیک بدنی و وزن نسبتا زیادش او در خط حمله قرار دادند. در سن 12 سالگی به تیم بوناسکولا پیوست و 13 ساله بود که یک بازیکن تیم پارما شد. او به بازی به عنوان یک مهاجم ادامه می داد تا اینکه 14 ساله بود هر دو سنگربانان تیم مصدوم شدند و او باید به عنوان دروازه بان به تیم کمک می کرد و درون دروازه می ایستاد. بعد از دو هفته بازی کردن به عنوان دروازه بان ، جیجی رسما کار خود را در پست جدید اغاز کرد. چهره و حرکات جیجی شباهت زیادی به توماس نی کانون سنگربان بزرگ کامرونی در سال 1990 ایتالیا بود. بوفون به بازی خود ادامه داد تا در سن 17 سالگی با پیراهن پارما در کوپا ایتالیا مقابل هالمستاد بازی که با نتیجه بدون گل به پایان رسید بازی کرد و سرانجام در سال 1995 برابر میلان برای نخستین بار در رقابت های سری ا حاضر شد و تجربه بزرگی را کسب کرد. جان لوئیجی لحظات شاد و خوش ایندی را با بیانکونری ها گذرانده، اما بهترین خاطره او با یووه مربوط به فتح اولین اسکودتو است. وی به همراه الساندرو دل پیرو، دیوید ترزگه و مائورو کامورانزی در تابستان 2006 که یوونتوس به دلیل حضور در پرونده کالچوپولی به سری ب تبعید شد در کنار بانوی پیر ماند تا یکی از محبوب و باوفاترین فوتبالیست های دنیای فوتبال لقب گیرد. او در حالی که بهترین سنگربان جهان بود و قهرمانی جام جهانی را نیز همراه ایتالیا از ان خود کرده بود حاضر شد برای علاقه به یووه همراه این تیم در یک سطح پایین تر بازی کند. با تلاش وی و هم تیمی هایش یووه بار دیگر به سری ا بازگشت و در سال هایی که این تیم هنوز نتوانسته بود به شکوه گذشته خود بازگردد نیز حاضر به جدایی نشد تا در فصل 2011-2010 که فصل رویایی یووه پس از بازگشت مجدد به سری ا محسوب می شد یکی از ارکان اصلی قهرمانی یوونتوس در سری ا باشد. بوفون در این مسابقات تنها 16 گل دریافت کرد و یووه توانست بدون قبول شکست ، تنها تیم بدون شکست در میان تیم های بزرگ اروپایی باشد که عنوان قهرمانی کشورشان را به دست می اورند. بوفون در کنار دل پیرو برای بازگشت شکوه یووه نقش بسزایی داشتند و پس از جدایی الساندرو دل پیرو، او ستاره قدیمی و باتجربه دنیای بیانکونری به شمار می رود که مسولیت سنگینی را با رفتن کاپیتان شان به عهده می گیرد. اما در سطح ملی، بهترین سنگربان جهان، قهرمانی در جام جهانی 2006 را بزرگ ترین پیروزی ملی خود می داند و همیشه دوست دارد درکنار اتزوری ها بماند. پس از ناکامی در جام جهانی 2010، وی امیدوار بود تا در مسابقات یورو 2012 همراه ایتالیا موفق به کسب جام شود، اما این تیم در دیدار فینال مقابل اسپانیا شکست سنگینی خورد، با این حال بوفون معتقد است که ایتالیایی که انتظاری از او نمی رفت در این مسابقات خوش درخشید. مطمئنا بوفون در سال هایی که پیش روست همچنان سنگربان نخست یوونتوس و ایتالیا خواهد بود. جیجی رویاهای زیبا و قشنگی در سر دارد، رویاهایی برای زندگی شخصی و خانواده خود، او می خواهد یک خانواده پر جمعیت درست مانند جایی که خود در ان رشد کرده داشته باشد و منتظر یک اینده خوب همراه با خوشبختی است




تاریخ : شنبه 92/9/9 | 7:44 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

امروز، مراقبت های بهداشتی مدرن بستگی به داروهای ضد میکروبی برای جلوگیری و درمان عفونت.. مقاومت ضد میکروبی توانایی بخش مراقبت های بهداشتی برای کنترل عفونت موثر تهدید می کند.

 تعریف از مقاومت ضد میکروبی

. مقاومت ضد میکروبی (AMR) مقاومت میکروارگانیسم به داروهای ضد میکروبی است که آن را قبلا حساس بوده است.. این توسعه زمانی که یک جهش میکروارگانیسم و ??یا بدست می آورد ژن مقاومت در برابر.. ارگانیسم های مقاوم در برابر (از جمله باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، تک یاخته و کرم) قادر به مقاومت در برابر حمله داروهای ضد میکروبی مانند آنتی بیوتیک ها، ضد ویروس و antimalarials، به طوری که درمان استاندارد بی اثر می شود و عفونت باقی بماند و ممکن است به افراد دیگر منتقل می شود.

 چه آنتی بیوتیک ها

. داروهای ضد باکتری برای جلوگیری و درمان عفونتهای باکتریایی، همچون سل، و جریان خون، زخم، تنفسی، دستگاه گوارش و عفونت های جنسی استفاده می شود. . استفاده بیش از حد، سوء استفاده و underuse خود را به ظهور و افزایش باکتری های مقاوم در برابر منجر شده است.

. آنتی بیوتیک های تر استفاده می شود، خطر ابتلا به مقاومت بالاتر است . افزایش استفاده صنایع غذایی از آنتی بیوتیک ها می تواند به ظهور بیشتر باکتری های مقاوم و ژن هایی است که سلامت انسان را تهدید می شود.

نگرانی: افزایش مقاومت در بیمارستان عفونت

. به عنوان مقاومت را افزایش می دهد، تعدادی از آنتی بیوتیک موثر در جهت کاهش است. -. این به این معنی است که، یک روز، بدون آنتی بیوتیک ها ممکن است از چپ به مبارزه با بیماری های تهدید کننده زندگی. . یک مشکل بزرگ در حال حاضر می تواند در بیمارستان ها یافت می شود. . ناتوانی در استفاده از آنتی بیوتیک مناسب برای بیماران بدحال، با توجه به مقاومت در برابر باکتری ها را، به طور جدی می تواند شانس این افراد را از بقا به خطر اندازد.

وضعیت در اروپا

 و به خصوص مقاومت به آنتی بیوتیک ها، مشکل جهانی به افزایش بهداشت عمومی است.. در منطقه اروپا WHO، مقاومت در برابر برخی از عوامل بیماری زا هم اکنون می رسد بیش از 50 درصد در برخی از کشورها، و ساز و مقاوم در برابر جدید در حال ظهور است و به سرعت در حال گسترش است., 400 000 . در اتحادیه اروپا، نروژ و ایسلند، به عنوان مثال، 400 000 عفونت های مقاوم در برابر تخمین زده میشود هر سال، منجر به حدود 25 000 مرگ و میر، با توجه به مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری. . اقدامات از جمله بهداشت (به خصوص شستن دست)، نظارت و واکسیناسیون می تواند و باید برای جلوگیری از، مرتبط با بهداشت و درمان عفونت ها استفاده می شود.

 اروپا انجام برای مبارزه با مقاومت به آنتی بیوتیک چیست؟

 کشور در منطقه برنامه اقدام استراتژیک در AMR در سال 2011 به تصویب رسید.. این شناسایی مناطق کلیدی برای عمل برای محافظت و 7 اهداف استراتژیک.

  1. . تقویت هماهنگی بین بخشی.
  2. . تقویت نظارت از مقاومت آنتی بیوتیکی.
  3. . ترویج استفاده منطقی و تقویت نظارت از مصرف آنتی بیوتیک.
  4. . تقویت کنترل عفونت و نظارت در مراکز بهداشتی درمانی.
  5. s. جلوگیری از مقاومت در حال ظهور در بخش دامپزشکی و مواد غذایی است.
  6. . ترویج نوآوری و پژوهش در زمینه داروهای جدید.
  7. . بهبود آگاهی، ایمنی بیمار، و همکاری.

حامی برای WHO / اروپا

. او رویال حضرت شاهزاده ماری از دانمارک حامی از دفتر منطقه ای WHO برای اروپا در سال 2005 تبدیل شد.. تاج و تخت شاهزاده در بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد مقاومت ضد میکروبی به عنوان بخشی از حمایت خود برای کار WHO / اروپا فعال است.





تاریخ : جمعه 92/9/8 | 6:34 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

 


 

 
Though the sun lies 93 million miles (149 million km) from Earth, its unceasing activity assures an impact on our planet far beyond the obvious light and heat. اگر چه خورشید نهفته است 93 میلیون مایل (149 میلیون کیلومتر) از زمین، فعالیت های بی وقفه خود تاثیر بر سیاره ما بسیار فراتر از نور آشکار و گرما اطمینان. From a constant stream of particles in the form of solar wind to the unpredictable bombardment from solar flares and coronal mass ejections , Earth often feels the effects of its stellar companions. از یک جریان ثابت از ذرات به صورت باد خورشیدی به بمباران غیر قابل پیش بینی از شعله های خورشیدی و گدازه های تاج، زمین اغلب احساس می کند اثرات اصحاب ستاره ای آن است. Less noticeable are the sunspots crossing the solar surface, though they are related to the more violent interactions. کمتر قابل توجه هستند که لکه های خورشیدی عبور از سطح خورشید، هر چند آنها به تعامل خشن تر مرتبط است. All of these fall under the definition of " space weather ." همه از این زیر تعریف می گیرند " آب و هوای فضا . "

Watch a very large solar flare: سازمان دیده بان شعله ور شدن بسیار بزرگ خورشیدی:

 

 

 

 

 

 

Sunspots لکه های خورشیدی

Studying the surface of the sun can reveal small, dark areas that vary in number and location. مطالعه سطح خورشید می تواند کوچک، مناطق تیره است که در تعداد و مکان متفاوت را نشان دهد. These sunspots , which tend to cluster in bands above and below the equator, result from the interaction of the sun"s surface plasma with its magnetic field . این لکه های خورشیدی ، که به صورت خوشه خوشه در باندهای بالا و پایین خط استوا، از تعامل از پلاسما به سطح خورشید با میدان مغناطیسی آن شود.

Sunspots are cooler regions that cap some of the intense energy below them. لکه های خورشیدی مناطق سردتر که کلاه برخی از انرژی شدید در زیر به آنها می باشد. Here"s how they form: در اینجا چگونه آنها را تشکیل می دهند:

The material at the solar equator travels significantly faster than the material at the poles. این مواد در خط استوا خورشیدی سفر به طور قابل توجهی سریع تر از مواد در قطب. The magnetic field lines become warped. خطوط میدان مغناطیسی منحرف می شوند. When the magnetic field is strong enough — and twisted enough — jet streams of flowing currents create ropes of magnetism. و به اندازه کافی به هم تابیده - - هنگامی که میدان مغناطیسی به اندازه کافی قوی است جریان جت از جریان های ایجاد طناب از خاصیت مغناطیسی. Most of the rope lays inside the sun, but part of it may break through the visible layer, where it is viewed in the form of two sunspots. بسیاری از طناب میسازد در داخل خورشید، اما بخشی از آن ممکن است از طریق لایه قابل مشاهده است، که در آن است به صورت دو لکه های خورشیدی مشاهده شده شکستن. The pair are polar opposites, literally; think of them as magnetic north and south, with the rope acting as the magnet in between. این جفت ارز قطب متضاد هستند، به معنای واقعی کلمه، از آنها فکر می کنم به عنوان شمال مغناطیسی و جنوب، با طناب اقدام به عنوان آهن ربا در میان. [ Photos: Sunspots on Earth"s Closest Star ] [ عکس: لکه های خورشیدی را در نزدیک ترین ستاره زمین ]

مشاهده کنید که چگونه شعله های خورشیدی، طوفان خورشید و فوران های عظیم از خورشید کار در این SPACE.com infographic.
See how solar flares, sun storms and huge eruptions from the sun work in this SPACE.com infographic. View the full solar storm infographic here . مشاهده کنید که چگونه شعله های خورشیدی، طوفان خورشید و فوران های عظیم از خورشید کار در این SPACE.com infographic. مشاهده کامل infographic طوفان خورشیدی در اینجا .
Credit: Karl Tate/SPACE.com اعتبار: کارل تیت / SPACE.com

At temperatures of 3,800 kelvins, sunspot temperatures are nearly 2,000 K less than the rest of the sun. در حرارت 3800 درجه کلوین، لکه های خورشیدی درجه حرارت تقریبا 2000 K کمتر از بقیه از خورشید است. But don"t let the numbers fool you. اما اجازه ندهید که اعداد را که احمق. If a single sunspot stood alone in the night sky, it would be ten times brighter than the full moon. اگر لکه های خورشیدی تک به تنهایی در آسمان شب ایستاده بود، این امر می تواند ده ها بار روشن تر از ماه کامل.

Similarly, sunspots might seem small when compared to the 865,000-mile (1,392,000 km) diameter of the sun, because they typically cover less than 4 percent of its visible disk. به طور مشابه، لکه های خورشیدی ممکن است به نظر می رسد کوچک هنگامی که به 865000 مایل (1392000 کیلومتر) قطر خورشید در مقایسه، چرا که آنها به طور معمول کمتر از 4 درصد از دیسک قابل مشاهده آن را پوشش میدهد. However, ranging from 1,500 miles to 30,000 miles (2,500-50,000 km) in size, they can reach the width of the planet Neptune, the smallest of the gas planets. با این حال، اعم از 1،500 مایل به 30،000 مایل (2،500-50،000 کیلومتر) در اندازه، آنها می توانند عرض سیاره نپتون، کوچکترین سیارات گاز برسد. But with a lifetime of anywhere from a few days to a few weeks, sunspots are far less permanent. اما با طول عمر در هر نقطه از چند روز تا چند هفته، لکه های خورشیدی هستند به مراتب کمتر دائمی است.

Sunspots do not appear in random locations. لکه های خورشیدی را در مکان های تصادفی ظاهر نمی شود. They tend to be concentrated in two mid-latitude bands on either side of the equator. آنها تمایل دارند که در دو باند در اواسط عرض در دو طرف خط استوا متمرکز شود. They begin appearing around 25 to 30 degrees north and south of the center. آنها شروع به ظاهر شدن حدود 25 تا 30 درجه شمال و جنوب مرکز. As the solar cycle progresses, new sunspots appear closer to the equator, with the last of them appearing at an average latitude of 5 to 10 degrees. همانطور که چرخه خورشیدی پیشرفت می کند، لکه های خورشیدی جدید به نظر می رسد به خط استوا نزدیک تر است، با گذشته از آنها ظاهر می شود در عرض متوسط ??5 تا 10 درجه است. Sunspots are almost never found at latitudes greater than 70 degrees. لکه های خورشیدی تقریبا هرگز در عرض های جغرافیایی بالاتر از 70 درجه یافت.

It takes approximately 11 years for the sun to move through the solar cycle that is defined by an increasing and then decreasing number of sunspots. این تقریبا طول می کشد 11 سال خورشید را از طریق چرخه خورشیدی است که توسط افزایش و سپس کاهش تعداد لکه های خورشیدی تعریف شده حرکت می کند. As it reaches the close of a cycle, new sunspots appear near the equator, while a new cycle produces sunspots in higher latitudes. به عنوان آن می رسد نزدیک از یک چرخه، لکه های خورشیدی جدید در نزدیکی خط استوا ظاهر می شود، در حالی که یک چرخه جدید تولید لکه های خورشیدی در عرض های جغرافیایی بالاتر است. The cycles overlap; sunspots from the previous cycle can still develop even after sunspots from the new cycle appear. چرخه های با هم تداخل دارند. لکه های خورشیدی از چرخه های قبلی هنوز هم می تواند توسعه حتی پس از لکه های خورشیدی از چرخه جدید ظاهر می شود. So solar scientists have a very difficult time saying exactly when one cycle ends and the next begins. دانشمندان پس خورشیدی هم بسیار دشوار است گفت: دقیقا زمانی که یک چرخه به پایان می رسد و بعد از آن شروع می شود.

As of early 2011, solar cycle 24 was under way, headed toward a peak of activity expected in 2013. همانطور که از اوایل سال 2011، چرخه خورشیدی 24 در راه بود، به سمت اوج فعالیت انتظار می رود در سال 2013.

Scientists measure the activity of the sun by keeping track of the number of sunspots appearing on its surface. دانشمندان فعالیت خورشید با پیگیری از تعداد لکه های خورشیدی ظاهر می شود بر روی سطح آن. Since the invention of the telescope, sunspot counts have been relatively constant. از زمان اختراع تلسکوپ، لکه های خورشیدی تعداد نسبتا ثابت بوده است. In 1849, astronomers at the Zurich Observatory began observing and counting sunspots on a daily basis. در سال 1849، ستاره شناسان در رصدخانه زوریخ آغاز شد مشاهده و شمارش لکه های خورشیدی به صورت روزانه. The Solar Influence Data Analysis Center in Belgium and the US National Oceanic and Atmosphere Administration are responsible for monitoring sunspot activity today. تاثیر خورشیدی مرکز تجزیه و تحلیل داده ها در بلژیک و ایالات متحده آمریکا سازمان ملی اقیانوس و اتمسفر که مسئول نظارت بر فعالیت لکه های خورشیدی هستند.

خورشید رها چشمگیر مشعل خورشیدی


This snapshot from NASA"s Solar Dynamics Observatory shows a stunning prominence associated with a Sept. 8, 2010 solar flare. این تصویر لحظهای از خورشیدی دینامیک رصدخانه ناسا نشان می دهد که برجسته خیره کننده همراه با 2010 سپتامبر 8 تشعشع ناگهانی نیروی خورشید.
Credit: NASA/SDO اعتبار: NASA / SDO



تاریخ : جمعه 92/9/8 | 2:0 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر
 

 ناهنجاریهای مادرزادی، همچنین به عنوان نقائص هنگام تولد شناخته می شود، ناهنجاری های ساختاری یا کارکردی، از جمله بیماری های متابولیک، که در حال حاضر از بدو تولد می باشد. ,. ناهنجاریهای مادرزادی گروه متنوعی از بیماری هایی با منشا پیش از تولد که می تواند با ناهنجاری های تک ژنی، اختلالات کروموزومی، وراثت چند عاملی، تراتوژنها زیست محیطی و کمبود ریز مغذی ها ایجاد می شود.




تاریخ : جمعه 92/9/8 | 12:43 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر
 
مریخ ماه و زمین ماه مقایسه
About this Image درباره این تصویر
This space wallpaper is a comparison of how big the moons of Mars appear to be, as seen from the surface of Mars, in relation to the size that Earth"s moon appears to be when seen from the surface of Earth. این تصویر زمینه فضای مقایسه چقدر بزرگ به نظر می رسد قمر مریخ می شود، به عنوان از سطح مریخ دیده می شود، در رابطه با اندازه ماه زمین به نظر می رسد هنگامی که از سطح زمین دیده می شود. Earth"s moon actually has a diameter more than 100 times greater than the larger Martian moon, Phobos. ماه زمین در واقع تا به قطر بیش از 100 برابر بزرگتر از ماه مریخ بزرگتر، فوبوس. However, the Martian moons orbit much closer to their planet than the distance between Earth and Earth"s moon. با این حال، قمر مریخ در مدار بسیار به سیاره خود را نزدیک تر از فاصله بین زمین و ماه زمین. Deimos, at far left, and Phobos, beside it, are shown together as they actually were photographed by the Mast Camera (Mastcam) NASA"s Mars rover Curiosity on Aug. 1, 2013. دیموس، در سمت چپ، و فوبوس، در کنار آن، با هم نشان داده شده است به عنوان آنها در واقع توسط دوربین ماست (Mastcam) مریخ کنجکاوی مریخ نورد ناسا در 2013 اوت 1 عکس شد.
Credit: NASA/JPL-Caltech/Malin Space Science Systems/Texas A&M Univ. اعتبار: NASA / JPL-Caltech برای / مالین فضایی سیستم / تگزاس A & M دانشگاه.
Sizes: اندازه ها:
Wallpaper download options دانلود تصاویر پس زمینه گزینه



تاریخ : جمعه 92/9/8 | 12:37 عصر | نویسنده : کیومرث احمدی | نظر

  • دوربین مداربسته
  • سه سیب
  • سبزک
  • قالب وبلاگ